donderdag 6 december 2007

Pay it Forward

Ik heb daaraan meegedaan en kijk eens wat ik heb gekregen!! Ik ben er zó blij mee! Gekregen van Judith, ze heeft het zelf gesponnen en volgens mij met een beetje pijn in haar hart weggeven... de kleuren zijn helemaal super! En dan ook nog van die prachtige sokkenwol erbij!

maar nu even over Pay it Forward, het gaat al rond op verschillende blogs en als je zin hebt mag je je bij mij ook opgeven. Ik maak gewoon wat gezelligs.....en het is leuk als je dan ook voor een ander weer wat maakt.

Eigenlijk is het een sneeuwbal-effect van iets leuks/aardigs voor een ander doen, zonder er zelf iets voor terug te verwachten. Gewoon omdat het fijn is om te geven en iemand blij te maken. Het principe is gebaseerd op de film 'Pay it forward', een mooi utopisch verhaal over de wereld verbeteren en dan bij jezelf beginnen. Een jongen op school bedenkt voor maatschappijleer een soort kettingbrieftheorie: indien hij iets échts goed doet voor drie mensen, dan moeten die drie mensen ook weer iets échts goed doen en dan heb je na verloop van tijd een ideale wereld waarin iedereen elkaar helpt! (stukje gekopieerd van Judith haar blog)

5 opmerkingen:

Marbada zei

Hallo,

Ik wil wel graag 1 van je PIF's zijn......

D@nielle zei

Ik wil ook al tijden zoiets doen. Moet het gebreid zijn of mag het vanalles zijn ? Als het alles mag zijn doe ik mee !

lucie zei

Leuk ik heb al 2 piffers!
En Danielle het hoeft absoluut niet gebreid te zijn hoor, juist leuk als het naar van alles uitwaaierd.

groetjes Lucie

Anoniem zei

ja dat lijkt me leuk,
ik doe mee.

lijan

Alice zei

Nee, ik doe niet mee (ik heb zelf al 6 PIFFERs om iets voor te doen, haha). Je PIF kado is prachtig, heel mooie kleuren! Leuk he, Judith is tevens mijn upstream partner en ik ben ook al zo verwend :)